Da li Vam se desilo da radite u organizaciji u kojoj se ne osećate prijatno? Saradnici sa kojima učestalo komunicirate obraćaju Vam se čudnim tonom. Vaš nadređeni Vam upućuje čudne poglede dok mu objašnjavate svoju ideju. Uspešni ste ali nikako da se oslobodite čudnog osećaja i to Vas muči.

Niste jedini. Primeri koji su navedeni dešavaju se i onim uspešnim, najboljim menadžerima, programerima, dizajnerima, jednostavno u organizacijama koje broje više zaposlenih dešava se da jednom nije pogodan dan za komunikaciju i to može da utiče na Vas. Uglavnom osobe koje se nalaze na pošetku svoje karijere nisu sposobne da se ograde od nepotrebnog stresa. Nepoželjno je biti grub prema takvim ljudima, obzirom da na kraju nije problem u njima već u Vama, obzirom da ste upravo Vi dozvolili da Vas to muči.

Prvo i osnovno, činite stvari na poslu koje će da Vam probude osećaj sreće. Koncentrišite se na posao, odrađujte svoje zadatke punim kapacitetom, zaokupirajte sebi pažnju materijom zbog koje provodite vreme u tom radnom okruženju. Organizujte sebi vreme na poslu, napravite liste aktivnosti, odredite sebi vreme za pauzu, na samom kraju radnog vremena osvrnite se i uradite analizu dosadašnjih aktivnosti koje ste uradili kako bi napravili plan za naredni dan. Time sebi postavljate cilj i stvarate razlog zbog koje biste došli na posao.

Potrebno je da se istrenirate da se suzdržite ukoliko Vas neko dovede do granice koja se nalazi između onog pristojnog i dopustljivog i onog nepristojnog, ponekad agresivnog. Gledajte da ne podižete glas, znajte da osobe koje viču niko ne sluša. Birajte reči u situacijama, gledajte da odložite vreme rešavanja problema sve dok se osoba sa kojom imate konflikt ne smiri.  Budite strpljivi, pokušajte da sagledate situaciju objektivno, priznanje da niste upravu može samo da Vam pomogne da dođete do rešenja. Ukoliko Vaš saradnik greši, potrebno je da nađete način kako ćete da mu prikažete tu činjenicu. Setite se u tom trenutku, ipak vi radite u istoj organizaciji i borite se za isti cilj.

Preveliki obim posla ne mora da znači da ne možete da postignete sve. Bitna je organizacija svog vremena, postavite sebi kratkoročne ciljeve. Sagledajte šta je sve neophodno od aktivnosti kako bi se ostvario krajnji cilj. Napravite plan koji će da Vam pomogne da pratite razvoj događaja. Ukoliko Vam je potrebna pomoć nemojte se ustručavati da potražite pomoć. Veština sarađivanja danas se najviše ceni. Posedovanje timskog duha počelo je da se podrazumeva.

Da li Vam se desilo da imate zadatak da budete na čelu tima koji nije baš motivisan? Ukoliko tražite krivca, zaobišli ste ga čim ste počeli da ga tražite. Zadatak lidera jeste ne samo da daje naredbe i sankcioniše tim zbog propusta, nego i da usmerava i motiviše članove tima. Sastavljanje tima podrazumeva okupljanje pojedinaca koji poseduju različite kvalitete. Tim lider bi svakog pojedinca u timu trebalo dobro da poznaje. Dakle karakteristike pojedinca, znanje, veštine, da li poseduje timski duh, kako funkcioniše pod pritiskom, sa kim se iz tima slaže ili ne slaže, jednom rečju apsolutno sve. Isto tako potrebno je da uspostavi autoritet kao i da nauči da sluša svoj tim.